ЗДО №21, "Оленка"
Вінницька область, Вінницький район

STOP БУЛІНГ!

Булінг

 

 

НОРМАТИВНО ПРАВОВА БАЗА

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/26243237/f5f978e6b7cde732dda2dad709721b20.docx

 

Телефони довіри

 

Дитяча лінія - 116111 або 0800500225 (з 12.00 до 16.00);

Гаряча телефонна лінія щодо булінгу - 116000;

Гаряча лінія з питань запобігання насильству - 116123 або 0800500335;

Уповноважений Верховної Ради з прав людини - 0800501720;

Уповноважений Президента України з прав дитини - 0442557675;

Центр надання безоплатної правової допомоги - 0800213103;

Національна поліція України - 102.

 
 
ПОРЯДОК
подання заяв або повідомлень про випадки булінгу (цькування) 
в закладі освіти
1. Учасники освітнього процесу можуть повідомити про випадок булінгу (цькування), стороною якого вони стали або підозрюють про його вчинення 
стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу або про який отримали достовірну інформацію, 
керівника закладу освіти або інших суб’єктів реагування на випадки булінгу.

2.  Заяву або повідомлення про випадок булінгу (цькування) або підозру щодо його вчинення приймає керівник закладу або уповноважена особа.
Повідомлення можуть бути в усній та (або) письмовій формі, втому числі із застосуванням засобів електронної комунікації.

3. Керівник закладу/уповноважена особа у разі отримання заяви або повідомлення про випадок булінгу (цькування):
невідкладно у строк, що не перевищує однієї доби, повідомляє територіальний орган (підрозділ) Національної поліції України, принаймні одного з батьків або інших 
законних представників малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування);
за потреби викликає бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги для надання екстреної медичної допомоги;
повідомляє службу у справах дітей з метою вирішення питання щодо соціального захисту малолітньої чи неповнолітньої особи, яка стала стороною булінгу (цькування), 
з’ясування причин, які призвели до випадку булінгу (цькування) та вжиття заходів для усунення таких причин;
повідомляє центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою здійснення оцінки потреб сторін булінгу (цькування), визначення соціальних послуг та методів 
соціальної роботи, забезпечення психологічної підтримки та надання соціальних послуг;

скликає засідання комісії з розгляду випадку булінгу (цькування) не пізніше ніж упродовж трьох робочих днів з дня отримання заяви або повідомлення

ЗРАЗОК ЗАЯВИ

Директору КЗ " ЗДО № 21 ВМР"

Олені ПАСІКОВІЙ

від  _________________________

                                                                                                                                                                  Прізвище, ім’я, по батькові

                                                                     що проживає за адресою:

                                                                                   __________________________

                                                                                  тел. _________________________

ЗАЯВА

Зміст заяви викладається довільно.

У заяві повідомляється про випадки булінгу (цькування), а саме обставини, місце, час та яким чином здійснювався булінг (цькування). Вказуються відомості про потерпілого (жертву булінгу), кривдника (булера), спостерігачів (за наявності).

 

Дата ______                                                                               Підпис_______

 

ПЛАН ЗАХОДІВ,

 

спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)

в КЗ «ЗДО № 21 ВМР»

на 2023 – 2024 н.р.

 

з/п

Зміст заходу

 

Термін проведення

 

Відпові-дальний

Пр.

1.

Створення безпечного освітнього середовища в комунальному закладі «Заклад дошкільної освіти № 21 Вінницької міської ради» вільного від насильства та булінгу (цькування).

 

Постійно

Адміністрація закладу,

педагоги закладу,

батьки

 

2.

Формування навичок дружніх стосунків серед вихованців закладу дошкільної освіти, проведення бесід з дітьми щодо забезпечення попередження насильства та булінгу, обговорення проблемних ситуацій.

 

Вересень 2023 –

серпень 2024

Вихователі,

Ужвак К.О.

 

3.

Тест: «Як дитина поводиться в конфліктній ситуації» .

https://vseosvita.ua/test/office/tml840

 

Жовтень

Ужвак К.О.

 

4.

Проведення профілактичної роботи щодо запобіганню булінгу в закладі дошкільної освіти.

 

Систематично

Адміністрація закладу

 

5.

Пам’ятка «Як створити психологічно комфортне середовище в групі».

 

Жовтень

Ужвак К.О.

 

6.

Буклет «Як виховати толерантну особистість».

 

Січень

Ужвак К.О.

 

7.

Висвітлення інформації на сайті практичного психолога  «Як боротися із булінгом в садочку?», «Рекомендації щодовиявлення та реагування на випадки жорстокого поводження з дітьми в умовахвоєнного стану».

1 раз на квартал

Ужвак К.О.

 

8.

Психопрофілактична робота з формування сприятливого психологічного клімату та конструктивних взаємовідносин в дитячих колективах.

 

Протягом року

Ужвак К.О.

 

9.

Рухливі ігри на згуртування колективу та подолання насильницьких проявів поведінки, ефективного спілкування і взаємодії дітей.

 

Протягом року

Вихователі всіх груп

 

10.

  1. травня — Міжнародний день протидії булінгу (День боротьби з цькуванням). Заняття з елементами тренінгу для педагогів «Вирішення конфліктів мирним шляхом.
    Конфлікти в навчальному закладі».

 

Травень

Директор, вихователь-методист, практичний психолог

 

11.

Психопрофілактичне заняття «Ми – дружні хлопці та дівчата».

 

Квітень

Ужвак К.О.

 

12.

Консультації для педагогів:

  • «Як допомогти дитині здолати агресію»;
  • «Вербальне насильство як загроза психічному та психологічному здоров'ю дитини».

 

 

Грудень

 

Березень

Вихователь- методист,

практичний психолог

 

 

13.

Консультації для батьків:

  • «Безумовне прийняття дитини: поради батькам»;
  • «Як навчити дитину виражати свій гнів».

 

 

Вересень

 

Січень

Директор, практичний

 

 

 

 

 

 

 

Правила поведінки здобувача освіти в ЗДО,

що базуються на законах України, наказах Міністерства освіти і науки України та рішеннях органів місцевого самоврядування, Статуті закладу.

Здобувачі освіти в ЗДО повинні дотримуватись таких правил:

- Приходити вчасно в заклад дошкільної освіти.

- Вітатися з усіма працівниками ЗДО.

- У всьому слухатися вихователя.

- Якщо щось болить, то обов'язково про це сказати вихователю.

- В групі голосно не кричати та не бігати.

- Не ходити в вологому одязі.

- Не ображати дітей зі своєї групи.

- Слідкувати за станом свого одягу.

- Мати особисті носові хустинки.

- Дотримуватися вимог безпеки.

- Акуратно вішати одяг в свою шафку.

- Дотримуватися режиму дня, лягати та прокидатися вчасно.
- Приходити у садочок у гарному настрої.
- Приходити вчасно на зарядку та на заняття в дитячий садок.
- Слухатися, поважати батьків, вихователів та допомагати їм в усьому.
- Якщо щось болить, сказати про це вихователю.
- Не виходити з групи без дозволу вихователя.
- Завжди пам'ятати про ввічливі слова.
- Поважати всіх своїх друзів.
- Вміти ділитися своїми іграшками.
- Слухати вихователя уважно у випадку НС.
- Під час сигналу повітряної тривоги спутитись в укриття та виконувати вказівки вихователя.
- В укритті бути уважним та зосередженим, виходити тільки по завершенню повітряної тривоги.
- Берегти іграшки, прибирати їх після гри.
- Під час заняття бути уважним і виконувати завдання самостійно.
- Збираючись на прогулянку, прагнути самостійності.
- Намагатися завжди виглядати охайно.
- На прогулянці слухати вихователя та бути уважним.
- Після прогулянки, охайно складати свої речі у шафу.
- Перед прийняттям їжі обов'язково мити руки з милом.
- Після туалету обов'язково мити руки з милом.
- Під час прийому їжі намагатися бути охайним, не заважати іншим та не поспішати і не розмовляти.
- Під час тихої години спати та відпочивати.
- Гратися з усіма та вміти організувати свою гру.
- Якщо когось образив, вміти вибачитися.
- Вміти дочекатися своєї черги.
- Завжди казати правду.
- приймайти поради та зауваження від вихователя як допомогу.
- Намагатися дотримуватися цих правил як в садочку, так і вдома.
- Рости веселим та кмітливим і тоді можна змінити цей світ на краще. 

Закон України «Про дошкільну освіту» (зі змінами та доповненнями) 

Стаття 27. Учасники освітнього процесу
Учасниками освітнього процесу у сфері дошкільної освіти є: 
діти дошкільного віку, вихованці, учні;
педагогічні працівники: директори, заступники директора з навчально-виховної (виховної) роботи, вихователі-методисти, вихователі, старші вихователі, асистенти вихователів, вчителі (усіх спеціальностей), вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктори з праці, інструктори з фізкультури, інструктори слухового кабінету, музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти;
{Абзац третій статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017} 
помічники вихователів та няні;
{Абзац четвертий статті 27 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017} 
медичні працівники;
батьки або особи, які їх замінюють;
батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу;
асистенти дітей з особливими освітніми потребами;
{Статтю 27 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017} 
фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
{Абзац дев'ятий статті 27 в редакції Закону № 2145-VIII від 05.09.2017} 
Стаття 28. Права дитини у сфері дошкільної освіти
1. Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України, Законом України "Про освіту", цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
2. Дитина має гарантоване державою право на: 
безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;
безпечні та нешкідливі для здоров'я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;
захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров'ю, моральному та духовному розвитку;
безоплатне медичне обслуговування у закладах дошкільної освіти;
{Абзац п'ятий частини другої статті 28 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2145-VIII від 05.09.2017} 
захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров'ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;
здоровий спосіб життя;
діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.
{Частину другу статті 28 доповнено абзацом восьмим згідно із Законом № 2541-VIII від 06.09.2018}

 Закон України «Про освіту» (зі змінами та доповненнями)

Стаття 55. Права та обов'язки батьків здобувачів освіти 

Виховання в сім'ї є першоосновою розвитку дитини як особистості. Батьки мають рівні права та обов'язки щодо освіти і розвитку дитини.
Батьки здобувачів освіти мають право:
захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;
звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;
обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;
брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;
завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;
брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;
отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.
3. Батьки здобувачів освіти зобов'язані: 
виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров'я, здоров'я оточуючих і довкілля;
сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
дбати про фізичне і психічне здоров'я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).
4. Держава надає батькам здобувачів освіти допомогу у виконанні ними своїх обов'язків, захищає права сім'ї.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування мають поважати право батьків виховувати своїх дітей відповідно до власних релігійних і філософських переконань, а суб'єкти освітньої діяльності мають враховувати відповідні переконання під час організації та реалізації освітнього процесу, що не повинно порушувати права, свободи та законні інтереси інших учасників освітнього процесу.

Відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім'ю від обов'язку виховувати і розвивати її в родинному колі.

Ст. 8 п. 2 Закону України «Про дошкільну освіту»

5. Інші права та обов'язки батьків здобувачів освіти можуть встановлюватися законодавством, установчими документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності).

 

Права та обов’язки учасників освітнього процесу

стосовно протидії та запобігання булінгу (цькування)

Здобувачі освіти (стаття 53)
Права Обов’язок
захист під час освітнього процесу від булінгу (цькуванню);отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування). повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб  
Педагогічні працівники та інші особи, які залучаються до освітнього процесу (стаття 54)
Права Обов’язок
захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб  
Батьки здобувачів освіти (стаття 55)
Права Обов’язок
подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесувимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти

Булінг у дошкільному закладі

Булінг – свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

Булінг може проявлятися як тиск:

  • психологічний
  • фізичний

Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози побиття під час ігор.

Як міняється поведінка дитини:

Дитина – жертва булінгу поводиться не звично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер такта дитина:

  • не хоче одягатися вранці
  • шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;
  • просить батьків забрати її з дитячого садка раніше.
  • плаче – вигадує хворобу
  • не контактує з однолітками у дворі;
  • грає наодинці
  • в дитячому садку не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх
  • усамітнюється при будь-якій нагоді
  • грає поламаними іграшками
  • не має друзів у групі.

Гаряча лінія з питань запобігання насильству: 116123; 0800500335

Як боротись з булінгом в садочку ?

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/26243237/7b1b3630ec993e81b99a1dd98cf0b0a0.docx

 

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *