ЗДО №21, "Оленка"
Вінницька область, Вінницький район

Поради Лікаря Неболійка та Психологині

Розкажіть дітям про карантин

Коронавірус, карантин та дотримання карантиних правил - це наше сьогодення. І помилково вважати, що діти нічого не помічають. Саме тому варто розповісти їм, що таке цей вірус та як з ним боротися.

Коли інформація відсутня, малеча починає застосовувати свою уяву та фантазувати - це сприятливе підґрунтя для тривоги. Говорити потрібно лише правду, але спрощувати її: не використовувати складних термінів, не описувати детально наслідки захворювання. Можна розповісти про симптоми, пояснити, що багато людей хворіє, але й багато виліковується.

Наголосити, що є способи, які допоможуть уникнути хвороби: залишатися вдома, частіше мити руки тощо.

Батькам, насамперед, варто звертати увагу на своє ставлення до карантину. Діти часто віддзеркалюють поведінку дорослих, тож батьки мають показувати спокій і впевненість, тоді у малюка буде розуміння того, що все вдасться подолати.

Батьки, які говорять про те, що відбувається, допомагають малечі сформувати свою думку та бачення ситуації. Бо коли малюк поводиться пасивно і не запитує про вірус, ймовірно, у нього існує страх. Не розповідаючи про вірус, ми можемо підсилювати це почуття.

Тому варто знайти підхід до дитини й поговорити спокійно про ситуацію, що склалась.

 

Нині відомо, що заразитися коронавірусною інфекцією може будь-хто, а перебіг захворювання на COVID-19 залежить насамперед від імунітету людини. Та все ж Всесвітня організація охорони здоров’я виокремлює певні категорії людей, які найбільш схильні до ураження коронавірусом. До них належать:

  • Люди похилого віку;

  • Хворі на артеріальну гіпертензію, рак та діабет;

  • Особи з серцево-судинними захворюваннями та хворобами дихальних шляхів;

  • Люди, які мали прямі контакти з хворими на COVID-19;

  • Медичні працівники.

Поточні дослідження  показують, що літній вік і наявні супутні захворювання підвищують розвиток важкої інфекції. У зоні підвищеного ризику також є особи, які мали прямі контакти з хворими на COVID-19 або з їхніми інфекційними виділеннями (наприклад через рукостискання), або перебували з ними у закритому середовищі на відстані до 2 м та довше 15 хв. До цієї групи відносять і медичних працівників. 

Попри визначений перелік осіб, які є в зоні ризику, кожна людина може заразитися COVID-19 і стати переносником інфекції навіть на ранніх стадіях хвороби, які часто-густо можуть бути безсимптомними. 

Тому дотримуйтеся всіх рекомендацій з індивідуального захисту в період карантину, не легковажте ними і дбайте про своїх рідних та людей, що вас оточують. 

Захистивши себе – рятуєш інших!

ЛІТО

Як попередити сонячний удар

      Сонячний удар - це хворобливий стан, розлад роботи головного мозку внаслідок тривалого впливу сонячного світла на непокриту поверхню голови.

Симптоми

    Сонячний удар супроводжується головним болем, млявістю, хиткою ходою, невпевненістю рухів, нудотою, блювотою, підвищеннят температури тіла до 39-40 градусів. У важких випадках - комою. Симптоми перегрівання посилюються при підвищенні вологості навколишнього середовища.

Перша допомога

    Постраждалого необхідно перенести в тінь, зробити холодний компрес. У важких випадках - штучне дихання.ТЕРМІНОВО! Усунути тепловий вплив:

·        видалити постраждалого з зони перегрівання;

·        укласти на відкритому майданчику в тіні;

·        вдихання парів нашатирного спирту з ватки;

·        звільнити від верхнього одягу;

·        змочування особи холодною водою, поплескування по грудях мокрим рушником;

·        покласти на голову міхур з холодною водою;

·        часте опахіваніе;

·        викликати бригаду швидкої допомоги.

     Для послаблення несприятливої дії високої температури на дітей медичні працівники радять:

·        уникати тривалого перебування під прямими сонячними променями (не більше 10-15 хвилин);

·        носити вільний одяг світлих кольорів з натуральних тканин і легке взуття;

·        захищати голову від сонця панамами, хустками тощо (навіть у хмарну погоду), а також парасольками, для захисту очей використовувати козирки та окуляри від сонця;

·        при перебуванні на пляжі забезпечити чергування відпочинку на піску або каменях (впродовж 10-15 хвилин) з плесканням у воді і плаванням (10-15 хвилин - для дітей 8-12 років, 25-30 хвилин - для дітей з 13 років і старше). У першій половині дня купання краще закінчувати не пізніше 1000-1030, повторне купання у другій половині дня проводити з 1600 до 1900. Не дозволяти дітям спати під сонцем. На пляжі широко використовувати тіньові навіси;

·        поза межами пляжу необхідно чергувати перебування на сонці та у тіні дерев ("сонячне мереживо" дерев - сонячні проміні, які пропущені через листя дерев);

·        не організовувати у період з 10-00 до 16-00 тривалих екскурсій;

·        проводити культурно-масові заходи після 18-00 на свіжому повітрі або залах з широким доступом свіжого повітря, виключаючи протяги. При проведенні масових заходів влаштовувати перерви через кожні 30 хвилин;

·        проводити рухові ігри, змагання у періоди до 10-00 і після 16-00;

·        забезпечити дітей впродовж дня достатньою кількістю питної води (не менше 2 літрів на дитину), не дозволяти вживання холодної води;

·        проводити під час перебування у приміщеннях обливання обличчя, рук до ліктів, до плечей, ніг до колін прохолодною проточною водою (починати з +24 -26 , кожні 2 дня знижати на 1 С і довести її до 16 С);

·        організувати широкий доступ свіжого повітря до приміщень, де перебувають діти (широку аерацію), у тому числі під час денного та нічного сну, не допускаючи протягів. Сукупна тривалість денного та нічного сну не повинна бути менше 10-30 – 11-00 годин;

·        за наявності у приміщеннях кондиціонеру, різниця між температурою цього приміщення та температурою на вулиці не повинна перевищувати +10 С, для запобігання теплового удару після виходу на вулицю після тривалого перебування поруч із кондиціонером;

·        не допускати перебування дитини ближче ніж 2 м від електричного вентилятора;

·        дівчатам рекомендувати використовувати віяло, не носити у спеку прикраси;

·        проводити щоденне вологе прибирання підлоги приміщень, де перебувають діти.

Порядок надання не медичними працівниками домедичної допомоги

постраждалим при перегріванні

   1. У цьому порядку термін «перегрівання» вживається у такому значенні — це патологічний стан організму, що виникає внаслідок порушення терморегуляції та/або дії зовнішнього тепла.

    Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Основах законодавства України про охорону здоров’я та інших нормативно-правових актах у сфері охорони здоров’я.

    2. При дії високих температур зовнішнього середовища у постраждалих можуть виникнути: теплові судоми, теплове перевтомлення, тепловий удар.

     3. За перегрівання слід розрізняти такі ознаки:

1) теплові судоми — болісні скорочення м’язів (найчастіше в області гомілок або м’язів передньої черевної стінки);

2) теплове перевтомлення — нормальна або підвищена температура тіла, прохолодна, волога, бліда або почервоніла шкіра, головний біль, нудота, запаморочення або слабкість;

3) тепловий удар: висока температура тіла, іноді досягає 41 °C, червона, гаряча суха шкіра, роздратованість, втрата свідомості, прискорене поверхневе дихання.

    4. Послідовність дій при наданні домедичної допомоги постраждалим за перегрівання:

1) при теплових судомах:

а) перемістити постраждалого в прохолодне місце;

б) дати постраждалому випити прохолодної води;

в) за можливості обережно промасажувати м’язи на місці судом;

2) при тепловому перевтомленні і тепловому ударі:

а) перемістити постраждалого в прохолодне місце;

б) дати постраждалому випити прохолодної води;

в) розстебнути одяг постраждалого;

г) розмістити вологі, прохолодні компреси в області великих судин (бокова поверхня шиї, підпахвинні ділянки) та на лобі;

ґ) з метою загального охолодження можна використати вентилятори, обтирання постраждалого прохолодними компресами. Не слід охолоджувати постраждалого повністю, зануривши його у воду;

3) забезпечити постійний нагляд за постраждалим до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги;

4) при погіршенні стану постраждалого до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги повторно зателефонувати диспетчеру екстреної медичної допомоги.

    Примітка. Наведено згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження порядків надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах» від 16.06.2014 № 398.

Порядок надання не медичними працівниками домедичної допомоги

постраждалим при утопленні

   1. У цьому порядку термін «утоплення» вживається у такому значенні — це гострий патологічний стан, що розвивається при випадковому або навмисному зануренні у воду чи інші рідини, з подальшим розвитком ознак дихальної недостатності, причиною виникнення якої є попадання рідини в дихальні шляхи.

Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Основах законодавства України про охорону здоров’я та інших нормативно-правових актах у сфері охорони здоров’я.

    2. Послідовність дій при наданні домедичної допомоги постраждалим за утоплення:

1) переконатися у відсутності небезпеки;

2) якщо постраждалий у воді:

а) кинути рятувальний засіб (рятувальний круг, м’яч тощо);

б) підпливаючи до постраждалого, користуватись рятувальним жилетом або іншими засобами, що дають змогу утримуватись на воді (рятувальний круг, надувний матрац тощо). Підпливати до постраждалого зі спини. При наближенні до постраждалого попросити його заспокоїтись та пояснити, що ви в змозі надати допомогу;

в) якщо постраждалий без свідомості та перебуває у воді, перевернути його на спину, перевірити наявність дихання;

г) якщо постраждалий дихає, транспортувати його до берега. При витягуванні постраждалого з води за можливості залучити 2-3 особи, фіксувати шийний відділ хребта постраждалого;

3) на березі у постраждалого без свідомості перевірити наявність дихання;

4) викликати бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги;

5) якщо у постраждалого відсутнє дихання, розпочати серцево-легеневу реанімації;

6) якщо постраждалий дихає, до прибуття бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги зафіксувати шийний відділ хребта, забезпечити прохідність дихальних шляхів;

7) якщо постраждалий не дихає, не видаляти воду з легень, розпочати серцево-легеневу реанімацію. За наявності автоматичного зовнішнього дефібрилятора — наклеїти електроди, попередньо витерти шкіру грудної клітки;

8) якщо постраждалий у воді і не дихає, швидко транспортувати його до берега, натиснення на грудну клітку у воді не ефективне;

9) забезпечити постійний нагляд за постраждалим до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги;

10) при погіршенні стану постраждалого до приїзду бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги повторно зателефонувати диспетчеру екстреної медичної допомоги.

   Примітка. Наведено згідно з наказом Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження порядків надання домедичної допомоги особам при невідкладних станах» від 16.06.2014 № 398.

 

 

Алгоритм дій педагогів на час роботи в умовах карантину

1. Ранкове приймання дитини до дошкільного навчального закладу проводить вихователь групи на території закладу за межами його будівлі, на ігровому майданчику (при наявності дощу у павільоні) після проведення медичною сестрою термометрії дитини та батьків, або осіб, які їх замінюють.

2. Педагогічні працівники  повинні:

·     носити респіратор або захисну маску (у тому числі саморобну), так, щоб були покриті ніс та рот. Заміна маски повинна відбуватися кожні три години згідно встановленого в ЗДО маркування;

·     регулярно мити руки з рідким милом або обробляти їх спиртовмісними антисептиками не рідше ніж раз на 2 години, та після відвідування інших приміщень ЗДО, використання туалету, прибирання, обслуговування тощо;

·     утримуватись від контактів з особами, що мають симптоми респіраторних захворювань - кашель, лихоманка, ломота в тілі тощо;

·     самоізолюватись у разі виникнення симптомів респіраторних захворювань.

3. Всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (термометрія, обробка рук антисептиком, миття рук, навчання правилам етикету кашлю тощо) мають проводитися в ігровій формі та за особистим прикладом працівників дошкільного закладу.

4. На період карантину забороняється:

·        використання багаторазових (тканинних) рушників;

·        використання м'яких іграшок;

·        використання килимів з довгим ворсом;

·        перебування у вуличному взутті всередині приміщень;

·        проведення масових заходів (вистав, свят, концертів) за участі дітей з більш, ніж однієї групи та за присутності глядачів (відвідувачів).

5. На період карантину рекомендується:

                    ·        проводити додаткові ігри та вправи, які б доносили дітям важливість індивідуальних заходів                                 профілактики та фізичного дистанціювання;

                    ·        надавати пріоритет руханкам, іграм, що проводяться на відкритому повітрі;

                    ·        переформатувати розміщення в кімнатах для занять таким чином, щоб забезпечити максимальне                          фізичне дистанціювання;

                    ·        обмежити заняття та ігри, що передбачають безпосередній фізичний контакт між дітьми та                                   персоналом;

                    ·        обмежити заняття та ігри, що потребують використання значної кількості додаткового інвентаря;

               ·        обмежити сенсорні заняття та ігри (наприклад ліпка);

               ·         забезпечити адаптивне харчування, що дозволяє мінімізувати кількість дітей, що харчуються                                       одночасно, або одночасно перебувають за одним столом.

6. Організувати навчання вихованців дошкільного закладу в ігровій формі методам захисту в умовах поширення вірусних інфекцій та методам самооцінки і контролю стану і рівня власного здоров’я з врахуванням вікових особливостей сприйняття інформації.
7. Необхідно забезпечити максимальну ізоляцію групи  з метою мінімізації контактів, дотримуватися встановленої в ЗДО маршрутизації,  користуватися окремим виходом.
8. Інформувати батьків про заборону відвідування дітьми з підозрою на ГРВІ закладу дошкільної освіти. 

9. Посилили контроль за дотриманням режиму миття рук. Забезпечити миття рук не менше 6-8 разів на день. Щоденно проводити п’ятихвилинки «Чисті руки» з вихованцями. Вчити дітей не торкатися брудними руками очей, носа чи рота.

10. Доступ сторонніх осіб у групове приміщення забороняється. В груповому приміщенні можуть знаходитися вихователі  групи, помічник вихователя, сестра медична старша, вихователь-методист та завідувач.

11. Вихователі повинні проводити серед батьків профілактично-роз’яснювальну роботу з питань, пов’язаних з профілактикою коронавірусної хвороби (COVID-19),  грипу та ГРВІ, приділяючи особливу увагу здоров’ю дітей  шляхом розміщення відповідних матеріалів на сайті ЗДО та батьківських групах у форматі Viber.

12. За необхідністю батьківські збори проводити у форматі онлайн.
13. Забезпечити дотримання температурного режиму  через чітке дотримання режиму  провітрювання в групових приміщеннях.

14. Посилити контроль за організацією питного режиму.

15. У випадку підозри на коронавірусну хворобу (COVID-19)  повідомити сестру медичну старшу або представника адміністрації, забезпечити ізоляцію вихованця до приїзду бригади медиків.

АЛГОРИТМ МИТТЯ РУК

ОБРОБІТЬ РУКИ АНТИСЕПТИКОМ

Психологічна валіза взаємодопомоги

МИСТЕЦТВО НАДИХАЄ НА ВІРУ, ЩО ВСЕ БУДЕ ДОБРЕ!

Вінничани зробили відеоролик «Все буде добре» у підтримку медиків, воїнів та усіх людей (ВІДЕО)

Вихователі Міського палацу мистецтв під час карантину працюють онлайн. Нещодавно художній керівник зразкової майстерні естрадного мистецтв «Зоряна мрія» Віра Майборода разом з учнями зробили відеоролик: «Все буде добре» (caver гурту «Океан Ельзи»). Це відео вони зняли в підтримку медиків, воїнів та усіх громадян.

Зразкова майстерня естрадного мистецтва "Зоряна мрія"

https://www.facebook.com/Vinnytsia/videos/1558975980925567

ПОРАДИ ПРО ЗДОРОВЕ ХАРЧУВАННЯ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

Шановні батьки пропонуємо вам декілька практичних порад від дитячих психологів України "Як розповісти дітям про КОРОНАВІРУС"

            Психологи радять говорити з дитиною про коронавірус тільки в тому випадку, якщо дитина сама про це запитує. В іншому випадку вона все одно не буде вас слухати. Для маленьких дітей хвороба є абстрактним поняттям, а необхідність ізоляції засмучує їх найбільше.

            Якщо ви змушені звернутися до медичного закладу, акцентуйте увагу дитини на те, що дорослі тут для того, щоб її захистити. Скажіть дитині, що ви теж знаєте, як захистити себе.

Придумайте веселий спосіб навчити дитину правильних звичок, щоб дати їй відчуття контролю. Наприклад, ви можете перетворити миття рук на гру. Скажіть їй: «Навколо віруси, тому нам потрібно бути обережними. Нам потрібно вимити руки, а потім я розповім тобі, як ще ми зможемо перехитрити віруси».

Дотримуйтесь графіка

            Психологи стверджують, що під час карантину важливо підтримувати звичайний розпорядок дня дитини. У вас може виникнути велика спокуса оголосити карантин додатковими канікулами і цілий день сидіти перед екраном телевізора. Однак різка зміна графіка також може викликати у дитини стрес. 

            Корисно буде написати на аркуші паперу або на стікерах докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила. Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися протягом дня - коли буде час для ігор, читання і відпочинку.

Підтримуйте контакт з друзями і близькими

            Для дитини важливо підтримувати контакт з друзями - це знизить рівень її стресу. Також спілкуйтеся з близькими і родичами, яких ви не можете відвідати особисто, але хвилюєтесь про їхнє здоров'я.
            Використовуйте Skype або інші відеочати. Навчіть своїх родичів користуватися ними, якщо вони не вміють. Спілкуйтеся з друзями та родичами в месенджерах і соцмережах.

Влаштуйте танцювальну вечірку

            Якщо карантин не дозволяє вам гуляти з дитиною на свіжому повітрі, влаштуйте для дитини танцювальну вечірку вдома. Все, що вам потрібно, - знайти в Інтернеті відповідну музику.
Дитині також сподобається, якщо ви запропонуєте їй разом зробити декорації до вечірки. Ви можете зробити банери або плакати. Також вам можуть стати в пригоді новорічні гірлянди - вони створять вам святкову атмосферу.

Під час карантину використовуйте електронні пристрої з розумом

            Батьки дотримуються різних думок з приводу того, чи можна дитині проводити час на карантині за екранами комп'ютерів, планшетів або телевізорів. Одні дозволяють дитині необмежено використовувати електронні пристрої, щоб розважити її, інші строго обмежують використання гаджетів.
            Забороняти дитині користуватися гаджетами не варто, але необхідно правильно вибирати для неї контент. Їй підійдуть навчальні програми та канали на Youtube. Розважальні відео повинні відповідати віку дитини.

Залучайте дитину до роботи по дому

            Дитячі психологи стверджують, що діти старші трьох років отримують користь від того, що допомагають батькам по дому. Чим молодша дитина, тим більше їй подобається допомагати батькам в різних домашніх справах. Вони допомагають прати, прибирати, накривати на стіл тощо.

Робіть з дитиною поробки

            Різноманітні поробки - хороший спосіб розважити дитину і дати їй можливість проявити свої творчі здібності. Багато батьків стверджують, що це заняття подобається дітям. Для цього можна використовувати підручні матеріали: скотч, картонні коробки з-під взуття, обрізки тканини тощо. Для цих цілей добре підходить різнобарвний обгортковий папір: діти роблять з нього колажі, сукні для ляльок і навіть стіни для фортець. Навіть коли весь папір використаний, діти використовують залишки картонних втулок як мечі, влаштовуючи битви.
Фантазія дітей безмежна, і вони можуть використовувати для виробів та ігор практично все, що буде під рукою. Тому під час карантину не варто давати їм для ігор туалетний папір і паперові рушники.

Грайте в улюблені іграшки дитини

            Як правило, у кожної дитини є улюблена іграшка, з якою вона може гратися годинами. У когось це настільні ігри, у когось - конструктори Лего. Діти люблять створювати різні об'єкти з деталей конструктора або просто сортувати деталі за кольором. Щоб мотивувати дитину, ви можете дати їй завдання. Наприклад, ви можете запитати її: «Наскільки високу вежу ти можеш побудувати?»

ІСНУЄ І ІНША ВЕРСІЯ ПРО ТЕ ВАРТО ЧИ НІ РОЗПОВІДАТИ ДІТЯМ ПРО КОРОНАВІРУС

ДО УВАГИ ВІДВІДУВАЧІВ САЙТУ!

ДО УВАГИ ВІДВІДУВАЧІВ САЙТУ!

Шановні відвідувачі сайту, пропонуємо вам декілька пам'яток щодо захворювання COVID-19, які допоможуть вам розповісти про хворобу та засоби захисту дітям у доступній формі.

Будьте здорові!

Логін: *

Пароль: *